...

Olympus OM-D E- M5 spejlløst kamera anmeldelse

E-M5, som lancerede OM-D-serien og var den tekniske base for alle efterfølgende spejlløse kameraer fra Olympus, herunder PEN-serien, fejrede to års markedstilstedeværelse i februar. Et par måneder senere udgav firmaet et særligt sæt med denne enhed i et let redesignet design med det nyeste 12-40/2.8 prime zoomobjektiv i professionel kvalitet. Der er ikke foretaget større designændringer af kameraet. Det er tydeligt, at årene ikke har haft nogen indflydelse på Five, og den er stadig populær, selv om den mangler en række relevante funktioner.

Olympus

Olympus OM-D E- M5 digitalt kompakt kompaktkamera med udskifteligt objektiv

16.1MP 14-42mm F3.5-5.6 3″ $1350

Den slog den yngre E-M10 ved at have et magnesiumhus, der kan bruges i al slags vejr, det veletablerede 5-aksede IS-system – særligt nyttigt til makro og video – og et stik til eksternt tilbehør. Når det er sagt, er trådløs transmission og Wi-Fi-styring ikke velkendt for E-M5, der vil ikke være en indbygget flash men den leveres med en simpel ekstern blitz . Den drejelige skærm bruger OLED-teknologi til høj lysstyrke og fremragende læsbarhed i solen samt lavt strømforbrug, men den blinker ikke med opløsningen.

E-M5 adskiller sig fra OM-D, den ældre model i serien, ved at mangle hybrid autofokus, selv om FAST AF-kontrastoverlejring er rimelig hurtig, med lidt mindre sjove og fleksible hardwarekontroller og en enklere søger og display. Kameraet optager 9 billeder i sekundet i stedet for 10 og har en langsommere mindste lukkertid. Hvis E-M1 for det meste er designet til professionelle, kan E-M5 sagtens interessere fotoentusiaster.