...

Anmeldelse af Casio Exilim EX-ZR300 kompakt digitalt kamera

Casio synes ikke kun at have forladt markederne midlertidigt, men også udviklingen af fotografisk udstyr. En lang periode med stagnation afspejles nu i det engang så populære mærkes nye produkter: med hensyn til funktioner ser enhederne ikke ud til at være på “andet niveau”, og de mest attraktive funktioner er en arv fra tidligere teknologiske fremskridt. Exilim EX-ZR300 ser dette tydeligt og tydeligt.

Casio Exilim EX-ZR300 kompaktkamera

16,1 megapixel 24-300 12,5x 3″ $360

2012-serien er funktionel og moderne i sin udformning og adskiller sig ikke meget fra sine “gamle” forgængere. I mellemtiden er 12x zoom en del af de tynde kompakte enheder i disse dage. Rejsekameraer har for længst zoomet op til 20x. Maskinen var heldigere med den øvrige elektronik: startgrundlaget var så godt, at det stadig ser meget anstændigt ud. Den har en 16-megapixelsensor, en skærm med 461k pixels og en skærm med høj opløsning. Dots, højhastighedsoptagelse, Full HD-videooptagelse og et par andre gode funktioner. Som at gøre dig klar på mindre end et sekund eller at finde fokusområdet og fokusere på 0,12 sekunder. Exilim ZR300’s batterilevetid er stadig fantastisk. På en fuld batteriopladning kan kameraet tage op til 500 skud – for Casio-udstyr er det mest almindelige, mens andre producenter i et par års udvikling ikke kom tæt på sådanne tal.

Det glædelige ved EX-ZR300 har intet at gøre med dens appel til forbrugerne. Det gode er, at Casio ser ud til at være tilbage på sporet, er begyndt at lave kameraer igen, og at disse kameraer ser relativt godt ud. Er der nogen mening med at købe ZR300 specifikt? Tjek ud. Men tænk også på konkurrencen: Der findes mere effektive og progressive kameraer blandt de nyere mærker.