...

Fujifilm lancerer det spejlløse kamera X-T30

Fujifilm præsenterer X-T30, et nyt spejlløst kamera i APS-C-størrelse, der supplerer X-serien. Kameraet er fyldt med mange nye funktioner, hvilket gør det til en lille, men meget effektiv assistent for enhver fotograf. Den leverer høj ydeevne med en 26 megapixel billedsensor og 4. generations processor. Fasedetektionspixels er placeret over hele rammen ca.100% . Andre forbedrede funktioner omfatter et AF-joystick, der gør det nemt at flytte fokuspunktet, og et nyt touchscreen-displaypanel med forbedret reaktionsevne.

image_30

Vigtigste funktioner

Autofokus-algoritmen er blevet forbedret i forhold til den, der anvendes i FUJIFILM X-T3, for at opnå endnu højere præcision i AF-tilstand. Dette omfatter forbedret præcision i ansigts-/øjengenkendelse og indførelsen af Face Select for at sikre prioriteret AF på det valgte motiv.

Det laveste standard ISO 160-følsomhedsområde, som tidligere kun var tilgængeligt som et udvidet ISO-område, er nu tilgængeligt, når du optager i RAW-format.

X-T30 har avanceret 4K/30P-videooptagelse, lydoptagelse i høj opløsning og eye-tracking under filmoptagelse.

image_31

X-T30 optager native 6K-video 6240×3510 for at skabe en fantastisk 4K-kvalitet 3810×2160 . Kameraet understøtter også DCI 17:9 for et endnu mere filmisk look.

Filmsimuleringstilstande kan ikke kun bruges ved optagelse af stillbilleder, men også ved optagelse af videoer, herunder ETERNA-film.

4K/30P-video kan optages med 4:2:0 8 bit på et SD-kort. F-log- og 4:2:2:2 10 bit-optagelse via HDMI-porten betyder, at kameraet kan optage video, der er egnet til mere seriøse videofilmere.

image_32

Kompakt og let kamerahus vejer kun 383 g. Fujifilm X-T30 bruger et AF-joystick i stedet for valgknapper.

LCD-skærmen er 1,3 mm tyndere og har en mere responsiv berøringsskærm.

X-T30 fås i de populære farver sort, Reward Silver og den nye farve Coal Silver. Charcoal Silver udkommer i maj, to måneder efter Black & Silver.

Kameraet er kompatibelt med FUJIFILM X-T10/X-T20-tilbehør: MHG-XT10, BLC-XT10

image_33

Yderligere oplysninger på Fujifilms websted

Pris og tilgængelighed

Salget er planlagt til at starte den 20. marts 2023

Anbefalet udsalgspris:

FUJIFILM X-T30 Body 64.999 danske kroner

FUJIFILM X-T30 Kit XC15-45mm 69.999 danske kroner

FUJIFILM X-T30 Kit XF18-55mmdanske kroner 92.999

Bedøm denne artikel
( Ingen vurderinger endnu )
Martin Kasper

Fra en tidlig alder følte jeg en dragning mod æstetik og design. Mine tidligste erindringer involverede leg med farver og former, og det var klart, at min passion for at skabe smukke rum ville forme mit liv. Opvokset i [Bynavn], blev min nysgerrighed for arkitektur og indretning næret af byens mangfoldige miljø.

Hvidevarer. Tv-apparater. Computere. Fotoudstyr. Anmeldelser og test. Sådan vælger og køber du.
Comments: 1
  1. Jensen Jørgensen

    Hvordan adskiller Fujifilm X-T30 sig fra andre spejlløse kameraer på markedet? Er der nogen unikke funktioner eller specifikationer, der gør det til et godt valg for entusiastiske fotografer?

    Svar
Tilføj kommentarer