...

Fujifilm vil montere ny sensor i X-T3.

Fujifilm X-T3 spejlløse APS-C-format kamera kan få en 26MP multi-layer CMOS-sensor, ifølge de seneste rygter. Nyt kamera forventes at blive annonceret på Photokina 2023 i september.

Fotoudstyr

Flerlagssensoren har i modsætning til en konventionel sensor et lag dedikeret til billeddataindsamling og et lag dedikeret til billeddatabehandling, hvilket gør det muligt for højopløsningskameraer med en sådan sensor at yde betydeligt hurtigere. Denne teknologi er en af grundene til, at Sony A9 kan opnå optagehastigheder på op til 20 billeder i sekundet.

Så hvis rygterne er sande, vil Fujifilm X-T3 være det første APS-C-formatkamera med en flerlagssensor, der vil have hurtigere fokusering og lukkerhastigheder, der kan sammenlignes med Sony a9. Ingen IBIS-billedstabilisering rygtes at være inkluderet.

Forventet ydeevne af Fujifilm X-T3:

26MP APS-C X-Trans CMOS flerlagssensor med APS-C X-Trans CMOS

Avanceret X-processor

Ingen IBIS

Udvidet ISO-basisområde

14 fps kontinuerlig optagelse

4K-video ved 60 billeder pr. sekund

Touchscreen

Indbygget Bluetooth, ligesom i X-E3 og X-H1

Forlænget batterilevetid

Prisen er ca. 1599 $

Bedøm denne artikel
( Ingen vurderinger endnu )
Martin Kasper

Fra en tidlig alder følte jeg en dragning mod æstetik og design. Mine tidligste erindringer involverede leg med farver og former, og det var klart, at min passion for at skabe smukke rum ville forme mit liv. Opvokset i [Bynavn], blev min nysgerrighed for arkitektur og indretning næret af byens mangfoldige miljø.

Hvidevarer. Tv-apparater. Computere. Fotoudstyr. Anmeldelser og test. Sådan vælger og køber du.
Comments: 4
  1. Andreas

    Er den nye sensor i X-T3 bedre end den tidligere sensor?

    Svar
  2. Mathias

    Hvilken type sensor har Fujifilm planer om at montere i X-T3? Er det en forbedret version af den eksisterende sensor, eller er det en helt ny teknologi? Jeg er nysgerrig efter at vide, hvordan denne nye sensor vil påvirke billedkvaliteten og ydeevnen på kameraet. Er der nogen oplysninger om det?

    Svar
    1. Christian

      Fujifilm har planer om at montere en ny bagbelyst X-Trans CMOS 4-sensor i X-T3 kameraet. Denne sensor er en forbedret version af den eksisterende sensor og bruger bagbelyst-teknologi for at forbedre lysindsamlingen, hvilket resulterer i bedre billedkvalitet og ydeevne. Den nye sensor vil sandsynligvis forbedre kameraets evne til at tage billeder i dårlige lysforhold og reducere støjniveauet i billederne. Mens der endnu ikke er officielle oplysninger om den fulde effekt af den nye sensor, forventes den at levere markante forbedringer i billedkvaliteten og ydeevnen på kameraet.

      Svar
  3. Stine Madsen

    Hvad er fordelene ved den nye sensor i X-T3 fra Fujifilm? Er det en opgradering, der forbedrer billedkvaliteten og giver bedre detaljer, eller er der andre teknologiske forbedringer? Er det værd at investere i denne model, hvis man allerede ejer en tidligere version af X-T-serien?

    Svar
Tilføj kommentarer