...

Nikon Coolpix P7700 kompaktkamera anmeldelse

Moden til at appellere til erfarne amatørfotografer er ikke undsluppet Nikon: I slutningen af sommeren udgav firmaet en opdatering af sin senior kompaktserie Coolpix P med en række interessante ændringer. Dette kamera er designet og bygget udelukkende til erfarne amatørfotografer med en konservativ smag, men er blevet endnu mere “professionelt” og i stand til at.

12,2 MP 28-200 7,1x 3″ $550

Coolpix P7700 adskiller sig ikke meget fra sin forgænger Coolpix P7100 i design eller beskrivelse, men de faktiske ændringer er mange. I løbet af året har ingeniørerne forbedret kameraobjektivet betydeligt: det er nu et skridt lettere inden for samme brændvidde forresten den bredeste i klassen . Mindste blændeværdi ændres fra f/2 i den korte ende af området til f/4 i den lange ende.

For at reducere størrelsen af huset har designerne fjernet kameraets optiske søger behovet for dette element i moderne kameraer er generelt tvivlsomt . Men displayet har en drejemekanisme, der kan vippes. Opdateret 1/1,7-tommers CMOS-sensor giver dig en opløsning på 12 megapixel. pixels., Op til 8 billeder pr. sekund og 1080p videooptagelse på et acceptabelt moderne niveau. Komfortabel ergonomi og avanceret manuel betjening er stort set bevaret intakt.

P7700 mangler ikke den robuste karisma af et utilitaristisk, unikt praktisk fotografisk værktøj, og dette, ud over god ergonomi og avanceret funktionalitet, kan også appellere til mange amatørfotografer. Et vanskeligt spørgsmål, som stadig skal besvares for fremtidige købere: Hvis det er et spørgsmål om kvalitet og komfort, hvorfor så ikke købe et spejlløst kamera?? Ja, ikke alle spejlløse kameraer kan prale af det brutale konservative design, og det vil ikke være nemt at erstatte en lys 7x zoom. Men i den anden retning kan Coolpix P7700 ikke stille op med billedkvaliteten fra et systemkamera.