...

Nikon Coolpix S32 mini anmeldelse

Den billige Coolpix S-serie af kompakte kameraer befinder sig i en meget god, relativt åben niche – kameraer til den yngre generation. Børn får normalt enkle og billige kompakte apparater, der på grund af deres billige pris hverken har praktiske betjeningsmuligheder eller et robust design. Som følge heraf skal forældrene enten sikre, at barnet ikke ødelægger kameraet, eller finde sig i, at et sådant legetøjs korte eksistens.

Nikon Coolpix S32 kompaktkamera

13 megapixel 30-90mm 3x 2,7″ NYT

Nikon præsenterer et godt alternativ. Det farvestrålende hus med et behageligt og slankt design vil ikke lade kameraet forsvinde sporløst i græsset, hvis barnet skifter opmærksomheden fra kreative aktiviteter til f.eks. aktive spil. Med sine minimale bevægelige og fremspringende dele kan den ikke brydes af. Enhedens beskyttelsesklassificering er IPX8, hvilket gør den sikker under vandprocedurer, ved at falde ned i en vandpyt eller grøft, hvor der altid er masser at se og gøre, og mens du bygger sandslotte. Og endelig er den vigtigste ting, der gør S32 anbefalelsesværdig for unge fotografer, dens optimerede brugerflade. Illustrerede menuer, vejledninger på skærmen ved siden af kontrolelementerne, forenklet menulogik – ikke alene vil dette ikke fremmedgøre dit barn, men tværtimod vil det opmuntre dem til at udvikle deres passion. En masse sjove digitale filtre opfordrer til at eksperimentere, og en enkel, men omfattende videomodus giver dig mulighed for at prøve kræfter med en række forskellige former for visuel kunst.