...

SAMSUNG PS51F5500 AK plasma-tv anmeldelse

Bedst til at se sport, billedet er skarpt, ingen billedstøj, ingen billede ghosting. Sports Mode tilbyder en lang række funktioner til at opnå det mest realistiske billede. Mulighed for optimering af sort for den mest behagelige visningsoplevelse.

Tv'er

Mærke: Sydkorea

Produktion: Danmark

Skærmtype: Plasmapanel

Gennemsnitspris: 46.500 danske kroner

Design

I modsætning til flagskibet har denne model et primitivt og kedeligt design. Det eneste lyspunkt er det firbenede stativ, men det er også kontroversielt.

Videoteknologi

Designfunktioner

16:9 formatforhold, 51″ 130 cm skærmdiagonal, 1920 x 1080 opløsning, understøtter 3D og HDTV Full HD 1080p , understøttede formater – MP3, WMA, MPEG4, MPEG4, MKV, JPEG, DivX, FLAC. Picture-in-Picture PiP , 600 Hz Subfield Motion, Dolby Digital-dekoder, 2×10 audio power, 2D til 3D-konverter. Grænseflader: Indgange – komponent, komposit, optisk, Ethernet LAN , HDMI x 2, USB x 2. Infrarødt output.

Teknologiske funktioner

Vigtigste teknologi – Underområde Motion Technology. Clean View-teknologi til automatisk fjernelse af støj fjerner digital og analog støj fra tv-skærmen. Analogt støjfilter forbedrer billedkvaliteten ved at fjerne billedstøj forårsaget af atmosfærisk støj og interferens fra kabelbilledkilder. Wide Colour Enhancer Plus-teknologien forbedrer billedkvaliteten markant.

Samsung

Funktionalitet

PS51F5500 ak har en 2-kernet processor, så den er ikke så kraftig og responsiv som flagskibet med en 4-kernet processor. Samsung Smart Hub-tjenesten giver dig mulighed for at få mest muligt ud af dit tv, men det har vi allerede skrevet om. Med Seneste historik kan du hurtigt vende tilbage til en webside eller et andet feed uden at afbryde dit spil. Med Samsung AllShare kan du downloade billeder, videoer og musik fra din tablet, bærbare computer, smartphone, foto- eller videokamera til dit tv. Med ConnectShare Movie kan du blot tilslutte et USB-flashdrev eller en harddisk til et USB-slot på dit tv, og dine mediebaserede film, fotos eller musiknumre begynder at blive afspillet på dit tv.

Hovedmenuen tilbyder grundlæggende sæt på Dansk, hvert afsnit har underafsnit. Billedmenuen tilbyder f.eks. tre visningsmuligheder – Dynamisk, Standard og Biograf. Sidstnævnte er efter min mening den mest vellykkede og realistiske. Navigation praktisk og klar, ingen grund til at kigge unødigt i manualen.

Videoteknologi
Samsung

Billedkvalitet

Ny filtertype og panelstruktur giver dig mulighed for at se tv fra enhver vinkel uden at miste den høje definition. I modsætning til plasmaer med almindeligt glas eliminerer denne teknologi næsten helt effekten af sløring og strejebilleder. Når du ser film, er billederne klare, ingen “spor” i hurtige scener, farverne er rige og klare, og du kan “fordybe dig” i billedet som i en rigtig biograf. I 3D-tilstand viser tv’et kun den bedste side, børnene forsøger at række ud efter billedet. Sættet leveres forresten med flere par aktive lukkerbriller.

Lyd.

Lyden er ikke dårlig, højttalerne er rettet nedad. 3D-lyd, Dolby Digital Plus/Pulse, SRS Theater Sound 3D, DTS Premium Audio.