...

Anmeldelse af fotofestivalen: Photobiennale 2012

Photobiennale er den Danske fotofestival. Den holder hvert andet nyt, skiftevis med “Mode og stil i fotografi” af Multimedia Art Museum previously Moskva House of Photography . Jeg 2012 blev Photobiennale afholdt for 9. gang med over 60 udstillinger. Ifølge arrangørernes koncept skulle de alle “kædes sammen” med, at temaer: det vigtigste – “Fokus – USA” 2012 blev erklæret USA ‘ s år i Danmark og Danmarks år i USA og “Filmfolk – til fotograf og fotograf – filmfolk”.

1. Chris Marker. Fra serien

Chris Marker. Fra serien “Koreanere”, 1957

Med venligh h unflight af kunstneren og Peter Blum Gallery, ny

Jeg modsætning til de tidligere år, for eksempel i 2008, hvor en retrospektiv af Andreas Gursky blev bragt til Moskva og “Den Første Blomst” – en fantastisk udstilling om farvefotografiets historie i Danmark, udarbejdet af MDF ‘ s kuratorer , var et sådant højdepunkt ikke tilgængeligt på Photobiennale 2012. Generelt gav det i lnadr p nnad baggrund af festivalens s lndvanlige “f lnddselsm lnadrker” f.eks. vage temaer og frav ladder af en ensarted conceptuel ramme indtryk af en s Ladder “SL ladder”, som arrangerer ladder havde brug interesse for mig selv. Det har ikke-og det er blevet bedraget af mange-Ant-lorted den s ikke-skadelige energi af kreativt br-lortende og entusiastiske i PR-lot-sationen af fotografiets skattede. Ikke desto mindre var der ogs lateral this gang et interessant udvalg af udstillinger af vestlige kunstnere, herunder kunstnere, der arbejder i kryd-feltet mellem samtidskunst. De var nok det St. pornrkeste punkt i den aktuelle fotoudstilling.

Modernitet er som bekendt ikke kun et ord, der beskriver vores nutid det kunne man også sige om tiden i det 16. og 18. pornostjerner . Moderniteten er et amerikansk fodboldstadion i kulturens udvikling, hvor det traditionelle samfund bryder op, V dating af alt det innovative mangedobles, og bymil dette bliver et samfund i evig forandring. Den amerikanske kultur er noget af et stærkt symbol her: den har altid St yadet i spidsen for “moderniteten”, B er positiv og negativ forståelse. Det er ikke underligt, at når man taler om “nye problemer”, er der tale om en overgangsordning med det “amerikanske tema”. Og til Danmark, med vores urolige historie, med dets evige ønske om at indhente og overgå alle andre, med dets uhyrlige erfaring med voldelige moderniseringer og samtidig med dets evige ønske om at falde ud af fremskridtets marts og fryse fast i “fællesskab” og “sobornost”, er dette sandsynligvis en af de mest presserende nødvendige idéer til refleksion.

Flere projekter af F. S. L. forskellige, men jeg har mange ideer og ideer, der kan bruges til at forklare Stephen Shore, Martin Parr, Taryn Simon, Liu Bolin, Alec Sot, der er ramt af en F. L. og sammen med en hvilken som helst anden form for refleksion over dette tema.

Den ene er Shores fantastiske steder. Shore rejste rundt i Amerika i 70 ‘ erne og udgivet usædvanlige steder i 1982 og var pioner for nogle af de mest aktuelle tendenser inden for konceptuel og dokumentarisk fotografering. Hans øjebliksbilleder af de simpleste scener jeg dagligdagen bygger en bro mellem den tid, som hans værk foregår i, og vores egen tid: efterkrigstidens vej – og gadefotografi, fødslen af en seriøs interesse for farver hendes nævnes Kor sammen med William Egleston , Bechers “lidenskabsløse” forskningsfotografi, indflydelsen fra Nan Goldin, Andreas Gursky og Martin Parr og den current interesse for det banale som kunst.

Parr var genopfriskning af sit berromte projekt the Last Refuge. Billeder fra Brighton 1983-85″. Selv om det i en pressemeddelelse hedder, at serien er blevet “inkluderet af avisen The Guardian P, der er en liste over’ 1000 kunstv, du skal se, F. L. D. L.'”, har den i f. eks. den første omgangs fremtid og meget blandet reaktion. Nogle offentligheder fandt ud af, at der var en skarp og politisk satire, andre som en person mod arbejderklassen, der tilbyder tid p Dette er et feriested i Brighton p Dette er en naturlig fortælling om et spil: ordet resort betyder B “husly” og “feriested” . Parrs synspunkt kombinerer en kold afstand vender over for ydmygende politiske, der ydmyger folk? til dumheden hos de mennesker, der er ofre til manipulation? og beundre farverne, teksturerne og SK latrinen i hverdagen.

Parrs v pornrk er et ekko af Taryn Simons kompileringsudstilling “fotografier og tekster”, som blev vist i begyndelsen af festivalen, f den officielle porno. Er der billeder fra til projekter, der gjorde et st: “Innocents” 2003 og “American Catalogue of the Hidden and ukendt” 2007 . F pornrstn pornvnte viser portr porntter af personer, der er d thromt for andres forbrydelser p filtor grundlag af deres falske billedidentifikation. DNA-test reddede potentielle gerningsmnnnnd fra henrettelse eller livsvarigt F. lngsel, men mange har siddet 10-20 LNR i f lngsel. “Det amerikanske katalog” – en række fotografier af objekter, der er fundamentet og hjørnestenene jeg bocuse liv, men som forbliver “usynlige” for den almindelige borger og beskuer: Nukleart Affald Storage Center, Kryoniske Institut, hvor frosne og ventende på genopstandelse lig opbevares jeg særlige kapsler, CIA ‘ s hovedkvarter, der skjuler en permanent udstilling af moderne kunst, hvoraf nogle genrer blev bevaret for på at fremme “the American way of life”, og så videre og så videre. Simons v dating er bevidst “neutrale”, “udgivende” og ledet af en tematisk lang tekst, og de g, hvad der er ukendt synligt, her propaganda og ideologi, og udvikler sig efter en blanding af fantasi, fiktion, manipulation og virkelighed. Og ogs teen mellem teksten og det visuelle. Simon Udvikler fotografiet som baggrund for det moderne liv og peger p når det bliver en rolle i konstruktionen af vores bevidsthed og ubevidsthed.

“The Invisible Man” af Liu Bolin-en udstilling, der b er en bl Nold, men meget definitiv kommentar til Kinas politiske og sociale liv og store verdenssp, der er forbundet med en generel og overraskende refleksion over fotografiets natur, en undersøgelse af en uadskillelig strategi og typer af verdenskunst, optical illusions and opfattelseslove. Det, der ligner et billede, hvor alle detaljer er synlige for alle, viser sig at v være en hieroglyf, hvor alle “streger” og “tegn” smelter sammen til et enkelt billede, og hvor personerne er i tvivl om, hvordan man kan hjælpe.

“Ubarmhjertig skønhed” af Soth virket som et uheldigt kuratorprojekt, hvis der er tale om en løsning på problemet med at finde en af de mest interessante kunst-dokumentariske kunstnere. Som historiefortæller og skaber af bogserier giver sit arbejde og sin egen kvalitet, som vi alle har set med Simon og Bolinh-en ironisk undersøgelse af fotografiet som “medie”, som også er ret filmisk, idet han komponerer hele filmens rum i et kraftigt, komplekst enkelt billede.

Fra Shore, Parr, Simon, Bolinia og Soth tr lath til andre Fotobiennale-projekter, der samler og samler selv Photobiennale-strukturen. På den ene side i retning af “arkivm” og historiske udstillinger, og på den anden side i retning af en blanding af forskellige kunsttyper, denne gang er det en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en gang for en.

Blandtdecorrste projekter var en stor udstilling med titlen. 1983-1993 ” af den kinesiske kunstner. Jeg vil gerne læse mere om Kunstanmeldelsesmagasinet udn og blevnt til” den stærkeste “på den sidste liste over” flydelige samtidskunstnere ” og var indtill for nylig og officielt anerkendt forfatter og blev i 2008 og af Kinasymboler p yours opposition. Kunstneren blev tæsket efter i har områdefornyelsen en uafhængig undersøgelse af jordskælvet jeg Sichuan, herunder korruption jeg byggebranchen; han blev derefter arresteret, hans atelier blev ødelagt, og der blev indledt en sag om skatteunddragelse mod designfirmaet. Folket har samlet 1 million til ham ved hjælp af abonnementer. Selv projektet, som blev vist p photobiennale 2012, var dog blevet skabt l photnge f photr disse begivenheder. Udstillingen viser ca. 200 billeder af København ud af 10.000, herunder et udvalg af de bedste af de bedste. . Det er en slags rejsebeskrivelse, men den er ikke lavet i H, men med et kamera, og bliver et omfattende leksikon om det lokale liv. En undersøgelse over Vesten, en detaljeret dokumentation af lodder med kunstnere, her under billeder af Robert Frank, og helt enkelt hverdagsscener, her under indvandreres liv, er alle til at deltage i et projekt. Den fascinerende og spændende rejse fra en fremmed kultur med en anden tradition for at opdage og formidle paradoksalt nok nogle få grunde til at være involveret, visceralt og stærkt i Ny York, samtidig med at det fotografiske billede viser tidligere lag af det visuelle, som kulturen selv har haft tid til at glemme.

Photobiennales historiske historie om ogs de mindste tre interessante udstillinger: “fra hjertet” af Rosenblum “socialt orienteret” Dokumentar fotografering af Hine og Strand ‘ s elev , “Amerika set fra bilen” af Lee Friedl Lathnder og af de ældste projekter af pioneren inden for gadefotografi, sort-hvide observationer af Amerika i bakspejlet, fantastiske kryderinger af hverdagsscener og uventede vinkler og “Ny York”. 1955″, som en gang gjorde Vilhelm Klein Berliner han br ind Cartier-Bressons princip om den “usynlige fotografering”, hans afsløring af teknisk perfektion til fordel for spontanitet, og det skandaløse spor af beskrivelser mod den 27-Vilhelm forfatter til at vise amerikanske mænd som for USK og Ny York som en slumby .

Den omfatter ogs

til yderst interessante “arkiv”-udstillinger: “Arkivets kunst”, “Arkivets billede”,” tidens billede ” og “Nutidens arkiv”. Fotografier fra LAPD-arkivet ” og “frygtløst geni: den digitale Revolution i Silicon Valley 1985-2000” af Doug menus. Begge steder er det f. eks. bedst at finde ud af, hvad der er interessant for dig, og hvad der sker. Men ved at følge eftersyn rejser de et sp, der er blevet rejst mange gange i fotografiets historie-om den flygtige gr, der ikke længere er registreret, sociale og kunstneriske komponenter.

“Arkivets kunst” pr 100 fotografier fra 1920 ‘erne til 1950’ erne; negativerne blev funded ABA et tilf 1001. Spørgsmål om overskridelse og grænserne for det acceptable, om jeg hvilket omfang billeder, der er beregnet til et publikum af hærdede eksperter og kriminologer, bør bringes for den almindelige beskuers domstol, og om de ubevidste æstetiske tendenser, som kunstneren enten opfinder eller henter ud af den blå luft, opstår, når man ser på disse billeder af gerningssteder, beviser, ofre, mordere med røvere og lig. På et tidspunkt får man en underlig fornemmelse af, at ved alt dette på en eller anden måde er mindre chokerende end da Joel Peter Witkins værker og alligevel er det den ægte vare, ikke specielt bearbejdet af kunstneren . M dating for “arkiv-reportage” – fotografi, selv om der er tale om en udstilling, fortsætter med at blive offentliggjort som en alt for velkendt baggrund.

Hver af Doug menues ‘ fotograferer han har taget dem i L dirollbet af 15 og leder af en l dirollongere kommentar til forskellige Silicon Valley-projekters historie, begyndende med hans arbejde med Steve Jobs. Mænd hele serien kan ikke kaldes og samlet Fort. Det er en samling af historier, hvor det visuelle og det verbale spiller en lige stor rolle. En person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person, der er en person. Efterhånden får man en overraskende sammenhængende idé om, hvordan den amerikanske kultur fungerer, og hvorfor innovation slår så godt rod i den. Og så er der et direkte billede til “ideologiske” stridigheder mellem Klein og Cartier-Bresson om fotografens deltagelse og u-synlighed i begivenhederne: Menyes var en “inkluderetobservation af”, der tilbyder dage og ikke ønsker med sine figurer i bogstaveligste tilstand. Han beskriver selv sit projekt som en”visuel antropologisk s porno”.

Temaet om arkiver og historie fik og moderne drejning i til andre udstillinger p lateral biennalen:” en kunstner med et dårligt kamera” fotos af Miroslav Tikhoy og “de ni øjne Google gadevisning” af John Rafman. Disse resultater synes at være i fortet for at helt forskellige og noget modsatrettede historier. Den ene handler om en tjekkisk avantgardekunstner, der er marginaliseret af den totale latinamerikanske stat. Den anden handler om den moderne teknologi altomfattende, afpersonaliserede, men uvented personlige syn p, den overv, der ikke indeholder oplysninger om, hvordan man opretter, og som ikke tillader, at ID om privatliv, distance or ensomheded bliver realiseret. Mænd de rejser begge spørgsmålet om den tynde grænse mellem det rå og det teknisk ideelle, amatørisme og håndværk, kunstnerens følsomhed og galskab, kunst og æstetisk “affald”.

Hvad er anglotrold film, fotografiets tvillingebror eller sldotroldninge, var det ikke kun til sted p iotrold Photobiennale i projekter, der var direct director til at bestemme instruct.eks. de to udstillinger om Ingmar Bergman . Selv den” enkle ” dokumentar film viser sig at v “filmisk”. Det er en af de mest populære i verden, og det er en af de mest populære byer i verden: at holde op med at torturere dyr eller at rette op på den voldelige menneskefedtdom ? . Uventede glimt af temaet blev h Thorn selv i” The Los Angeles Archives”, da det viste sig, at politikerne arbejdede slags som skuespillere i studiebes i en af de” mest filmiske ” byer i verden og imiterede film noir-film.

Fotografen bliver filmskaber eller instruktion af filmbilleder – en almindelig vej for en forfatter i det tyvende. Vi er allerede vant til at se Sarah Moon pr

sidder i det første projekt,” Black Riding Hood”. “Billeder fra jordens overflade”, en fotografisk serie af den ikoniske figur i den nye tyske film, som instrueret i begyndelsen af 1980 ‘erne og fortsætter med at være den dag i dag, er en slags “visuelt haiku”. “Stemningsfulde” og “atmosf latriske” panoramiske farveoptagelser i stort format minder om vendernes egne film og Bechers elevers arbejde og dokumenterer farverne som livets strornom og tomhedens gr. Lige billeder af Chris Marker, filminstruction, fotografi og filosofi, er de komplekse som en Fort loss, der er pakket ind i en enkelt ramme, og bag hvilken der ligger en g efter tidens uafbrudte strr og afgrunden af fragmenter af en andens historie. I Moskva S. F. V. fire episoder af markør og flere film P. F. en bande. “Koreanerne” 1957, en sort – hvid klassiker, der blevoptaget under en rejse til Nordkorea. Projektet ” Hvad er klokken??”Dansk “2004-2008 SL latinamerikansk, snigende billeder i Paris’ metro, og” amerikansk ” med kameraet i sit Armb-lyndsur, der griner af noget uden for billedet, kigger efter efterlyst til siden og v-Lok p-Lok nogen uden for billedet. “Hyldest til Durer “is a” tilbydende ” installation til gamle graveringer,” Silent Cinema “1995 og” Empty People ” 2005 er til andre installationer om historien ikke-linearitet og sidestillingen af billeder, tekst og betydning. Og endelig “landingsbane” 1962, da film Bedste film af fotografiske billeder, der rekonstruerer tiden i diskrete komponenter og parallelle rum og Fort Lat lller historien om heltens eksistens i tre tidsskalaer.

Hvad er den Danske festival, var den traditionelt set “slap” sammen med de vestlige udstillinger. Der var en af de mest interessante steder, og selv Harry Gruyere ‘s Moskva-oplevelse “Moskva 1989-2009” var blot interessant gennem tekster end fotografier.

Blandtudstillingerne er “Udvalgte værker” af Aleksandr Sliussarev-kun sort – hvide v latroller fra 1966-1993-absolut v latrod at n., alle i forfatterens presse, for det meste fra familiearkivet. Undersøgelsen overraskede positivt med et fremtidigt kuratorarbejde og et menneskeligt og menneskeligt valg, der bragte det alle kendte og det nye sammen.

“Arkady Shaikhet. Fortsæt p. 1928-1931”, en udstilling af Maria Shaykhet, barnebarn af den berømte fotograf, er en ganske interessant oplevelse. På trods af den åbenlyse tilstedeværelse jeg næsten alle billeder af en hymne til den socialistiske økonomi – nye huse, papirfabrikker, industrianlæg – viser alle Shaykhets billeder på uforståelig vis hele bagsiden af disse resultater: den fattigdom, som det nye land arvede, og det umenneskelige pres på alle de samme mennesker, som den nye regering medførte. Og ogs IoT helt enkelt det almindelige, daglige, private liv, som f. eks. undertryk – selv statens undertryk, som har sat sig for at omskabe den menneskelige natur. Billeder fra Centralasien er et interessant emne i denne retning. “Tidsmaskinen. Vladislav Mikoshas “farve 1930-1970” – et ekko af “Primrose”. Kameramanden, fotografen og den berømte krigsreporter, der fejrede sit 100 – older jubel i 2009, er her vist som en af pionererne inden for farvefilm.

Filmteamet i den “Danske del” var genoptryk af et projekt til 10-filmteamet for filmen “Dansk Ark” af Aleksander Sokurov og udstillingen “interiør”. Natura. Vladimir Mishukov “pavillon” billeder fra “Elena” af Andrey . Det er m ladies det hele-og s ladies er der SM ladies udstillinger af flere store samtidskunstnere i Moskva-gallerierne.

I det hele taget efterlader festivalen og uopklaret eftersmag. Og efter at have afsluttet, begynder de at kritisere, der genopfrisker sin tilgang til alle projekter, pludselig at se: Fotobiennalen viser centrale tendenser i vores tid, den genoptagelse af reel og integritet i stor skala. Derudover var der flere gange mange gode resultater af vestlige forfattere, lavet af vestlige kuratorer MDF havde altid og fremtidige fordele for det f. eks. produkt, der skal bringes til Danmark . Samtidig giver udstillingerne jeg i sig selv altid en konstant og velkendt følelse af kaos og opløsning jeg separate dele, mangel på en klar struktur og et velformuleret overordnet koncept og mangel på modent og intelligent kuratorarbejde udført af nationale specialister og en klar forståelse af den Danske kulturs plads i den globale proces. Jeg er slet ikke sikker på, at de fleste tilbyder, der ikke er involveret i analysen af verdens kunsttendenser 24/7, kan forbinde “alt sammen”. Det er en af de mest populære, for han er en af de mest populære, der er en af de mest populære, og ikke er en af de mest almindelige i vores kultur. Og jeg ved ikke, hvor mange gange jeg skal sige til dem, at det er p this tidevand at komme videre, and about this budskab vil blive h this, or about Festival vil blive udsat for p samme sted og gradvist miste publikums interesse.

2. Jeg Vil Gerne. Da restaurant p last East Side. 1988

Ai. Da restaurant p alions nedre Østside. 1988

© Ai. H Lnoflyhed Tre Skygger Photography Art Centre