...

Anmeldelser af Pioneer DEH X9600BT og X8600BT bilmodtagere

29. oktober 2013 – Pioneer lancerer to flagskibsmodeller i sin DEH-serie af 1-DIN CD-modtagere til biler. Modellerne DEH-X9600BT og DEH-X8600BT er udstyret med mange funktioner, der giver høj kvalitet og klar lyd samt informativt display og ergonomisk design. De nye modeller afspiller lyd ikke kun fra cd’er, men også fra andre digitale formater: Bluetooth, USB og SD-hukommelseskort, og de understøtter Pioneers eksklusive virtuelle DJ-teknologi MIXTRAX EZ.

DEH -X9600BT og -X8600BTDEH_X9600BT-serie bilmodtagere

DEH -X9600BT- og -X8600BT-serie bilmodtagere

“Disse hovedenheder er et eksempel på det bedste bilstereo i klassen, som Pioneer kan tilbyde i øjeblikket. De giver brugerne mulighed for at få adgang til deres yndlingsmusik og mobilt medieindhold på farten ved at forbinde deres smartphone og bil problemfrit; alt sammen uden at gå på kompromis med lydkvaliteten,” siger Tom Van Biervliet, Automotive Electronics Planning Manager, Pioneer Europe.

Bluetooth

DEH-X9600BT og DEH-X8600BT er Bluetooth-aktiveret, så de kan foretage håndfri opkald og streame lyd fra kompatible mobile enheder. Begge modeller omfatter en ekstern mikrofon og Bluetooth-stemmestyring, når de er parret med en iPhone 3GS og derover . Brugeren kan foretage et opkald, vælge en afspilningsliste, et nummer eller et album ved hjælp af den indbyggede stemmestyring på iPhone.

iPhone-brugere kan også nemt oprette en Bluetooth-forbindelse mellem deres telefon og Pioneer CD-modtageren ved hjælp af et USB-kabel. Umiddelbart efter tilslutningen bliver brugerne bedt om at parre deres telefon med modtageren. Denne funktion er især nyttig, når du har mere end én trådløs enhed aktiv.

Pioneers nye modeller har Guest Mode, som gør det muligt at fjerne og tilføje trådløse mobile enheder, der er tilsluttet receiveren, med det samme. “Guest Mode” er fantastisk til en familiebil med flere chauffører eller til en chauffør med flere trådløse enheder, da den giver dig mulighed for nemt at sammenlægge eller fjerne enheder uden en masse opsætning eller tilslutningsmuligheder.

Tilslutning af smartphones

Begge nye Pioneer-modtagere er kompatible med iPod, iPhone og Android-smartphones. USB giver dig mulighed for at tilslutte en USB-hukommelse, en ekstern harddisk eller en smartphone til din modtager. DEH X9600BT har to USB-porte til samtidig tilslutning af flere USB-kompatible enheder eller medieafspillere. Med kraftig USB-opladning med op til en ampere strøm kan brugerne oplade deres mobile enheder endnu hurtigere.

Kompatible Android-smartphones kan tilgås via USB eller styres via Bluetooth. Begge cd-modtagere tillader USB-musikgengivelse på Android 4-smartphones.0 og derover uden at installere yderligere apps. Dette er muligt ved hjælp af Media Transfer Protocol MTP , som gør det muligt for Pioneer-modtageren at genkende en Android-smartphone som medieafspiller. Når den er tilsluttet, kan brugerne gennemse og afspille digital musik fra deres telefon direkte på cd-modtageren.

Med den nye App Source-funktion kan du desuden styre din musik fra en kompatibel iPhone- eller iPod touch-app på receiverens display. Visse kommandoer, f.eks. skift af spor, vil også være tilgængelige for brugeren fra displayet. Ejere af Android-smartphones kan bruge denne funktion via en Bluetooth-forbindelse.

MIXTRAX EZ

Pioneers proprietære MIXTRAX EZ-teknologi skaber automatisk kontinuerlige mix fra dit musikbibliotek og forvandler dit musikvalg til et enkelt DJ-sæt med en række forskellige lyd- og visuelle effekter. Avancerede indstillinger giver brugeren mulighed for at vælge ikke kun typen af effekter og overgange mellem sange, men også overgangstiden fra et spor til det næste. De nye DEH-X9600BT og DEH-X8600BT har også en genial “crush”-lydeffekt.

Brugervenlighed

De nye Pioneer CD-receivere har en enkel menustruktur og en 3-linjers LCD-skærm med en bred synsvinkel for intuitiv betjening og maksimal visningskomfort. For hurtigt og nemt at vælge musik sorterer modtagerens musikbrowser automatisk mediefiler alfabetisk efter kunstner, album, sang eller genre. Brugerne kan også tilpasse deres cd-modtager ved at ændre indstillingerne for baggrundsbelysningen. Op til 210.000 farver giver dig mulighed for at tilpasse dit instrumentbræt med din yndlingsfarve eller -stemning. Belysningen kan opdeles i to separate zoner for at skabe flere farvekombinationer, der vises eller forsvinder på forskellige tidspunkter, f.eks. når modtageren er tændt eller slukket. Frontpanelet på DEH-X9600BT, som giver adgang til CD-stikket, kan fjernes for at beskytte mod tyveri.

Fremragende lydkvalitet

Pioneer har udstyret sine nye bil-cd-tunere med en indbygget 4 x 50 W MOSFET-forstærker, 5-bånds grafisk equalizer og ASR-teknologi Advanced Sound Retriever , som genopretter musikdetaljer, der går tabt i komprimerede musikfiler eller i trådløs Bluetooth-lydtransmission. DEH-X9600BT senior-modellen er udstyret med nøje udvalgte lydkomponenter af høj kvalitet, der matcher Pioneers høje lydkvalitetsstandarder. For at opnå større fleksibilitet i systemet er begge nye modeller udstyret med tre højspændings 4V RCA-forforstærkerudgange til tilslutning af yderligere forstærkere til lydsystemet.

Tilgængelighed og priser

Pioneer DEH-X9600BT og DEH-X8600BT til salg fra januar 2014. Til vejledende udsalgspriser på henholdsvis 9.900 danske kroner og 6.990 danske kroner.