...

Panasonic Lumix DMC- GF6 spejlløst kamera anmeldelse

Panasonic tilbyder GF6 som en overkommelig repræsentant for micro 4/3-systemet. Opdelingen mellem entry-level-modellen og kameraer i mellemklassen er her løst på den bedst mulige måde. Det er ikke ved at installere forældede komponenter, som giver en lavere kvalitet af arbejdet, og ikke ved bevidst at skære i funktionaliteten, men ved at fjerne unødvendige muligheder for begyndere og optimere grænsefladen for uøvede fotografer.

Panasonic

Panasonic Lumix DMC-GF6 kompaktkamera

16,1 megapixel 14-42mm, F3,5-5,6 3″ $590

Den moderne platform – 16 mP-sensor og Venus Engine-processor – giver et anstændigt niveau af detaljer, god farvegengivelse og effektiv støjundertrykkelse. Skærmen har et berøringspanel og viser et billede i høj opløsning. Udstyret med en vippemekanisme til nem indramning af fotografier fra vanskelige vinkler. Da en af de hyppige amatørgenrer er selvportræt, har udviklerne sørget for muligheden for at vise drejning på 180° opad – så det var muligt at se din elskede. Du kan naturligvis dele selvportrætter, stillbilleder og film på nettet via Wi-Fi. NFC-teknologi gør det nemt at oprette forbindelse.

Den har en indbygget blitz dog ingen blitzsko . Overflødige betjeningselementer er fjernet fra chassiset, men der er tilføjet et zoomgreb: kameraet leveres med et kompakt zoomobjektiv med motoriseret zoomgreb. Selve kameraet er bygget i et plastikhus med metalindlæg. Det er en skam, at producenten ikke har et bredt udvalg af lyse farver til modellen. Det eneste alternativ til de sorte og sølv-hvide versioner er chokolade.