...

Anmeldelse af Fujifilm X-E2 spejlløst kamera

Kameraer med et E i indekset var oprindeligt tænkt som en lidt “trimmet” version af X-Pro1. På trods af det mindre glamourøse ydre er den markant lettere der er mindre metal i konstruktionen og mere kompakt. Den har dog bevaret alle de originale eksponeringskontrolsystemer. Hybrid-søgeren, der som tidligere nævnt har sine egne ulemper, har givet plads til en fuldt elektronisk modstykke. Til trods for alt dette er X-E2 en smule dyrere end sin større søskende.

Fujifilm X-E2 digitalt kompaktkamera med udskiftelig optik

16,3 MP 18-55mm F2.8-4 R 3″ $1650

Ingen fejl her. Som du måske kan gætte, er dette den anden generation af E-serien. Og mens X-Pro1 og X-E1 var udstyret på samme måde, som man kunne forvente af et top-of-the-line systemkamera i 2012, er den nuværende model udstyret med et langt mere moderne sæt af funktioner og egenskaber. Der er Wi-Fi med fjernbetjening og Full HD 60fps progressive scan-video. Lyd kan optages ikke kun med den interne mikrofon, men også med en ekstern mikrofon. Kameraet har også plads til en intern blitz. Den er helt skjult i kabinettet og ødelægger ikke apparatet, der ligner det gamle apparat. Anden generation af X-Trans CMOS-sensoren bevarer alle kvaliteterne fra den tidligere version og indeholder samtidig hybride fokus-sensorer i kameraet. Manuel fokusering understøttes nu af hele tre tilstande: Snapshot Zoom, Focus Peaking – fremhæver kontrasterende grænser i søgeren eller på displayet, Digital Split – billedinformation fra sensorer med faseforskel. EXR Processor II er udstyret med algoritmer til kompensation for billeddiffraktion og moiré-reduktion. Dens overordnede ydeevne er stærkt forbedret, og kameraets respons er ubestridelig.

Der er stadig ingen scenetilstande eller auto, men den tilbyder en række ekstra funktioner som panorama og flere eksponeringstilstande.