...

Fujifilm X-A1 spejlløst kamera anmeldelse

X-A1 har været ventet i et stykke tid. Fujifilm var begyndt at udvikle sit eget spejlløse kamerasystem og holdt sig indtil for nylig væk fra entry-level-prisniveauet. Det er prisværdigt, at producenten ved at skabe dette kamera ikke definitivt har afveget fra den vektor, der er fastsat af de første repræsentanter for serien og billiger designet endelig.

Fujifilm X-A1 digitalt kompakt kamera med udskifteligt objektiv

16.3MP 16-50mm F3.5-5.6 OIS 3″ $590

Fujifilms mindste “system” X-kompaktkamera er visuelt set næsten ikke til at skelne fra X-M1 og deler vægtklassen. Der er ikke gået på kompromis med den 3″ højopløselige vippeskærm med høj opløsning, den højtydende EXR Processor II, fjernbetjening og trådløs overførsel via Wi-Fi, en respektabel videomodus og et solidt udvalg af funktioner, hvoraf mange ikke ofte findes i kameraer på begynderniveau.

En afgørende faktor for positioneringen af X-A1 som “det første bogstav i alfabetet” Fujifilm X var sensoren. Den proprietære X-Trans-billedsensor erstatter den konventionelle CMOS-sensor med standard Bayer-filtermosaik. Anti-aliasing-filteret er også tilbage, hvilket eliminerer moiré, men reducerer mikropletter og detaljeringsniveauet i fotos en smule. Der kan derfor ikke forventes nogen detaljeret undersøgelse af de mindste detaljer i emnet i dette tilfælde.