...

Nikon 1 V2 spejlløst kamera anmeldelse

På baggrund af det nye flagskib V3 virker den pludselig forældede V2 som et meget attraktivt køb for dem, der er vant til at spare penge. Selvfølgelig er der ingen prangende hastighed eller optimeret ergonomi, men det er stadig et hurtigt og lille kamera med masser af justeringer og manuelle kontrolmuligheder. Og når man tænker på, at det tilbydes til en brøkdel af prisen på en række langt mindre dygtige amatør-“systemer”, er det bestemt værd at overveje for entusiastiske fotografer, når de skal vælge kamera.

Digitalt kompaktkamera med udskiftelig optik Nikon 1 V2

14,3 MP 10-30mm F3.5-5.6 3″ $740

Sammenlignet med de fleste systemkameraer i mellemklassen ser V2 lille ud. En krop i magnesiumlegering og et stort, ret komfortabelt greb gør dette til en komfortabel og velafbalanceret maskine. To hjul giver mulighed for relativt hurtig kontrol af optagelsesparametre.

Den hurtighed, der er indbygget i alle Nikon 1-kameraer, forstærkes her af elektronikkens hurtige reaktion på brugerens input og den hurtige, følsomme hybrid autofokus. Kompakthed opnås ikke mindst gennem en lille sensor på en tomme. Ved at bruge to processorer, der hver er ansvarlig for en anden front, opnår den en imponerende ydeevne – om end ikke så god som V3’s. Optager billeder med op til 15 billeder pr. sekund og holder motivet i fokus. Den elektroniske lukker, der er nødvendig for at opnå denne hastighed, suppleres af en mekanisk lukker i V2’eren i modsætning til de mindre modstykker. Det er nødvendigt for at forhindre en effekt kaldet rolling shutter, som forvrænger geometrien af bevægelige objekter i billedet. Nikon har endda annonceret en garanteret levetid på 100.000 operationer for den mekaniske lukker: uanset hvordan du ser på det, og enheden er positioneret som et ledende medlem af systemet.

Comments: 5
  1. Lucas

Hej, jeg er interesseret i at købe Nikon 1 V2 spejlløst kamera, men jeg vil gerne have nogle anmeldelser først. Er der nogen her, der har erfaring med dette kamera? Hvordan er billedkvaliteten, og er det nemt at bruge? Jeg vil gerne vide, om det er værd at investere i. Tak på forhånd for jeres hjælp!

2. Simon

Er Nikon 1 V2 spejlløse kamera værd at investere i? Hvordan er kvaliteten af ​​billederne og videofunktionen? Er det nemt at bruge og bære rundt? Jeg er interesseret i at høre andres erfaringer, før jeg køber det. Tak!

3. Iben Mikkelsen

Jeg har hørt om Nikon 1 V2 spejlløst kamera, og jeg er interesseret i at vide mere om det. Er billedkvaliteten god, og hvordan klarer det sig i forhold til andre spejlløse kameraer på markedet? Er det værd at investere i?

1. Jonathan

Nikon 1 V2 er kendt for at have en god billedkvalitet med en høj opløsning og detaljerigdom. Det har også en hurtig autofokus, hvilket er en fordel i forhold til andre spejlløse kameraer. Men når det kommer til at sammenligne med andre kameraer på markedet, afhænger det af ens individuelle behov og præferencer. Hvis du ønsker et kompakt kamera med god ydeevne og fleksibilitet, kan Nikon 1 V2 være en god investering for dig. Det er dog vigtigt at undersøge andre kameraer også for at finde den bedste for dig.

2. Nicolai

Nikon 1 V2 er et spejlløst kamera, der tilbyder en god billedkvalitet med en 14,2 megapixel sensor. Det har en hurtig autofokus, som gør det nemt at fange skarpe billeder. Sammenlignet med andre spejlløse kameraer på markedet er Nikon 1 V2 konkurrencedygtig, men det er ikke det bedste valg for professionelle fotografer, da det har begrænsninger i forhold til kontrol og optagekvalitet. Hvis du er en entusiastisk amatør, kan det dog stadig være en god investering, især hvis du ønsker et kompakt kamera med god ydeevne.