...

Olympus E-PL5 kamera anmeldelse

Det er svært at se, hvorfor producenterne gider konkurrere med prangende og smarte, men ikke altid nyttige teknologier og funktioner. I praksis viser det sig sjældent, at overdrevent kølige og overprisbelagte topmodeller er særligt vellykkede. Derimod udvikler udstyr i massesegmentet sig hurtigt og harmonisk og tilføjer relevante funktioner for at appellere til kunderne og i sidste ende forme markedet. Olympus E-PL5 – det nyeste i denne klasse. Pen Lite har mistet sin ideologiske ramme og er blevet til et moderne, funktionelt, flot og højkvalitets spejlløst kamera. Måske ikke den bedste, men bestemt interessant.

Olympus E-PL5

16,1 megapixel 14-42mm, F3.5-5.6 3″ ny

Kameraet indeholder de seneste teknologiske fremskridt fra Olympus, og hele “fire-thirds”-platformen. En topmoderne 16-megapixelsensor med en følsomhed på op til 25.600 ISO, næste generation af processor, elektronik og software, der resulterer i mærkbare forbedringer i billedkvalitet og optagefunktioner. For eksempel er den forbedret fra 5,5 til 8 billeder pr. sekund – og det er samtidig med at opløsningen er øget med en tredjedel.

Enhedens design er ændret ubetydeligt, der var endda en sjov virksomhed “ting” – en aftagelig, på skruen, et mini-håndtag, der forbedrer et greb og på bekostning af forskellige farver, design af enheden. Men den trykfølsomme flip-up-skærm har en forbedret mekanisme, der gør det muligt at hæve skærmen ca. 170 grader for at tage selvportrætter.

Alt i alt er en af de mest harmoniske med hensyn til udvikling, kvalitet og pris blevet endnu mere behagelig og bedre i den nye generation. E-PL5 er et interessant valg for amatørfotografer, der er på vej væk fra kompaktklassen, men som ikke er klar til størrelsen og prisen på avancerede seniorkameraer som E-P3 eller OM-D. Mindst i prisintervallet 20-25 tusind danske kroner bør nyheden indgå i listen til sammenligning og overvejelse.

Comments: 5
  1. Emil

Hej! Er Olympus E-PL5 kameraet virkelig en værdig investering? Hvordan klarer det sig med billedkvaliteten og brugervenligheden? Er det et godt valg for amatører eller er det bedre egnet til professionelt brug? Jeg er meget interesseret i at høre dine erfaringer og anbefalinger. Tak på forhånd!

1. Victor

Hej! Olympus E-PL5 kameraet er bestemt en værdig investering. Det leverer fremragende billedkvalitet takket være dets avancerede billedsensor og evne til at producere skarpe og detaljerede billeder. Brugervenligheden er også en af dens styrker, da kameraet har en intuitiv brugerflade, der gør det nemt at betjene for både begyndere og erfarne fotografer.

Selvom kameraet er velegnet til amatører, kan det også bruges professionelt af fotografer, der ønsker et kompakt kamera med avancerede funktioner. Det er et alsidigt valg, da det giver mulighed for manuelle indstillinger og har en række forskellige tilbehørs- og objektivmuligheder.

Jeg vil bestemt anbefale Olympus E-PL5 til enhver, der leder efter et kvalitetskamera til en overkommelig pris med god ydeevne og brugervenlighed. Jeg håber, at dette svar var til hjælp, og er du velkommen til at spørge, hvis du har flere spørgsmål. Tak på forhånd!

2. William

Hvordan klarer Olympus E-PL5 kameraet sig i forhold til billedkvalitet og funktionalitet? Er det let at bruge for begyndere, eller kræver det mere erfaring? Er der nogle særlige funktioner eller muligheder ved dette kamera, som gør det værd at investere i? Tak for hjælpen!

1. Tobias

Olympus E-PL5 kameraet klarer sig rigtig godt i forhold til både billedkvalitet og funktionalitet. Det har en høj opløsning og producerer skarpe billeder med gode farver. Kameraet er også let at bruge for begyndere, da det har en brugervenlig grænseflade og automatiske indstillinger, der gør det nemt at tage gode billeder. Erfarne fotografer vil dog også kunne udforske og udnytte de mere avancerede funktioner og muligheder, som kameraet har at byde på. Der er også en række specielle funktioner såsom indbygget billedstabilisering, Wi-Fi-forbindelse og mulighed for at tilslutte eksterne mikrofoner, der gør dette kamera værd at investere i. Tak for spørgsmålet!

3. Ida Poulsen

Hvad er din overordnede vurdering af Olympus E-PL5 kameraet? Er det let at bruge og er billedkvaliteten tilfredsstillende? Any suggestions on alternative kameraer within the same price range?